patos logo novi

OFF11 radionica: Savremena pozorišna kritika

Ricard PetiferNa 11. PATOSoffIRANJU, po prvi put na ovom festivalu, održana je radionica savremene pozorišne kritike. Radionicu, pod nazivom THINC: Theatre in New Context, je vodio Ričard Petifer, pozorišni umetnik i kritičar australijskog porekla koji živi i radi u Berlinu. Iskustvo Ričarda Petifera uključuje pisanje kritika i vođenje radionica i foruma na kulturnoj sceni i festivalima u Velikoj Britaniji, Italiji, Ukrajini i Hrvatskoj. O tome kako je Ričard doživeo naš Festival i Smederevo, možete pročitati u njegovom blogu Theaterstück.

Radionica je obuhvatala višečasovne interaktivne sesije gde su učesnici kroz razgovor sa Ričardom i drugim članovima grupe radili na svojim kritičkim prikazima predstava i performansa koji su se izvodili u okviru festivalskog programa. Radni jezik radionice je bio engleski. Cilj pokretanja radionice THINC u okviru festivala jeste da se unapredi alarmantno zanemarena i slaba kritika savremenih izvođačkih umetnosti u Srbiji, kako u pogledu kapaciteta/kompetencija, tako i kritičkih praksi. U skladu sa misijom PATOSoffIRANJA, želimo da podržimo razvoj alternativnih praksi kao što su on-line participativna kritika, live javna čitanja, kritika kao performans, aktivistički rad i drugi inovativni i neformalni oblici umetničke kritike. Festivalski okvir pruža obilje materijala za vežbanje i učenje, pošto sadrži veliki broj programa u oblastima istraživanja i eksperimenta, novih umetničkih formi i formata koji koriste različite medije i nove načine njihovog korišćenja, graničnih praksi umetničkog promišljanja i izražavanja, a posebno kulturno raznovrsnog rada. Namera je da se otpočne dugoročan program koji će kontinuirano jačati kapacitete za modernu i angažovanu umetničku kritiku u Srbiji, kao iza aktivističku kulturnu kritiku u širem smislu.

Kritike, nastale na Patosoffiranju 11, možete pročitati OVDE.